Abah aku kate i-City tu bkn ade ape sangat pon, ade Pokok Lampu JER! Baik lah ko g balut pokok nangka bakang rumah tu dengan lampu kelip2, same jugak!  Itu lah yg Abah aku kate ble aku cakap nak g jalan iCITY, Abah korang kate ape? same jugak ker? kalau same.. korang kate balik kat Abah, lampu kelip2 kat pokok nangka bakang rumah tu tak le Jalan2 kat Angkasa!! pokok lampu kat i-CITY boleh.. aaa Abah tau? Tak tau kan? HAA Kite tau! hahahaha..  Kalau Abah tak caye, meh tengok video ni..

Ha, yg kepoci tu anak sape? anak Abah lah!! wakakakaka.. (pengsan abah aku camni). Mmg lah entah haper2, da tau takut nak naik jugak.. mmg rase nak lempang diri sendiri laju2. hehe.. Tapi nak buat macam mane, takut tu kan ke fitrah manusia.. ade yg takut hantu, ade yang takut beruk, takut kucing pon ade gak.. ishish.. so takut tinggi tu normal la kan.. Argh.. Aku tak dulik lah ape orang nak kate, yg penting aku dah jalan2 di Angkasa.. ko dah? Kalau belum, takkan lah tengok aje.. pegilah jalan.. tunggu ape lagi weih..

Kalo da lepas jalan tu, jgn lupe singgah tengok 6D Theater! Kalau selalu kite tengok 3D aje kan? Korang tau tak 3D tu ape? Tak tau? Ala, yang pakai sunglasses cam org gile kat dalam bilik gelap tu.. ekekeke.. tapi yang ni, 6D.. ha.. amik kau…die bukan 3D di KALI kan dengan dua jadi 6D ok.. Nooo oh oh.. Sebeno2nye, 6D ni same cam 4D, ha sape penah tengok 4D kat Genting? Tak penah kan? tak kan? aku tau tak, sbb aku pon tak pegi tengok.

So ape ke bezaNYER 4D and 6D???

Kalau nak ikut ape adik penjual tiket yg bermuka masam tu kate, 6D n 4D taklah beza sangat, korang jgn lah expect kerusi die boleh terbang lak, hagak2 lah kan.. kusi die just begego bile langgar batu je, pastu air percik2 kalau jatuh dalam sungai tau or hujan, angin sepoi2 n taufan pon ade. haha. bezanye, kerusi 6D die lebih menarik n advance, aku pon tak penah nengok 4D tu, so tak tau la sangat ek.. Ape pon, korang kene lah rase sendiri.. pegilah tengok 6D kat iCity.  Theater tu dekat deretan OLD TOWN WHITE COFFEE. Korang mesti nampak nye lah, kalau tak nampak.. sila pakai teropong! Price die murah aje sb sekarang die buat Promo Price utk Adult RM12 je. Kid RM 8. Siap ade package Family lagi utk 2 adult, 2 kids RM30. citer die Limited sb ni bukan 3D ok. so jgn nak pelik lak ko gi mintak tiket Dark Shadow kat sane! kang ade yg makan kerusi kang. Adik penjual tu dah lah demam, moody je sokmo aku nengok. huhu~ Layan jelah.. FYI, each of short movie tu duration dia 10minutes. Mmg ade yg tepk, ele.. Kejap je.. RM12?? rugilah..! tapi think again.. asik nak yg murah je, camne nak dapat pengalaman baru kan? so, kalau korang ni jenis suke try benda baru.. Cubelah pegi. Betul ni, jgn lupe pegi tau, jgn tak pegi..

Menarik kan? kalau korang tetibe jumpe 7D ke 8D ke 9D ke roger2 gua.. tak kisahlah kat mane die bukak pon, aku nak PEGI! (domestik je lah) hehehe.. Aku suggest utk sesape nak bawak family jalan, boleh lah datang i-City. Kalau datang before 6pm, entrance fee RM1 (perentry). kalau lepas 6pm, RM10. tak le nak redeem2 game cam dulu ok! so datanglah kul 5.59pm. hahaha.. pastu g makan dulu ke. masuk SnowWalk pon boleh. Kalau korang teringin nak feeling2 princess Diana gitu, le lah try Snowalk. Dalam tu pon ade game, tapi tak banyak. Yg gelongsor2 je.. huhu.. tp mmg sejuk!.. Make sure korang pakai dulu kasut sport dari rumah. Kalau tak kene sewa RM10 sepasang. Mahal!!!.. Tiket die kalau before 6pm, harga with MYKad RM25 for adult. Tapi kalau malam RM35. (boleh tahan kan?) nak wat caner, kat Malaysia takde salji. so kalau nak sangat masuk rumah salji, bolehlah.. sesekali.. huhu..

Bukan ni je ade kat iCity ok, banyak lagi.. Ade Giant Wheel, ade Mery go around, ade Buaian ape cam kat Genting tu, pastu ade PirateShip.. da macam Mini Genting aku nengok. bezanye teda Roller Coaster n Solero.  Aku tak bape nak sure ade lagi tak  reptile house, Laser Warzone (a laser tag game) skunk, dulu ade. iCITY ni mmg suke renovate2 ni.. Taman Dinosaur dulu ade skunk da PUPUS sekali ngan denoso nye. hahahaha.. 😀

OK la weih, kesian aku tengok korang bace bebelan aku ni. Hopefully, dapatlah bagi idea kat korang ape tu ICITY kalau Abah korang tanye kan. hehe.. Ok korang, kim salam kat Abah korang. Chow…~ 😉

-Blank

